sobota, 16 maja 2015

Fasola mung, ryż dziki i makaron gryczany.





To był ciekawy obiad!
Zdrowy przede wszystkim.
Polecam, bo warto. Przynajmniej raz w tygodniu.

Fasola Mung u mnie od SKWORCU


Jest bogatym źródłem błonnika, białka, witaminy B9, manganu i magnezu.
W fasoli mung znajdziemy ponadto fosfor, żelazo, miedź, potas, cynk, selen, wapń oraz witaminy B1, B2, B1, B6, K, E, C i A.

Ryż dziki u mnie od SKWORCU



Dziki ryż, nazywany także kanadyjskim lub indiańskim ryżem, ceniony jest ze względu na swoje wartości odżywcze, stanowi doskonałe źródło przeciwutleniaczy. Zawiera także białko, błonnik, wielonienasycone kwasy tłuszczowe. Dziki ryż jest bogatym źródłem witaminy B1, B2, B3, i B6, żelaza, magnezu, cynku, fosforu oraz kwasu foliowego. Jest to produkt bezglutenowy, więc spokojnie mogą go spożywać osoby z celiaką. W porównaniu do ryżu brązowego mają więcej błonnika, żelaza, miedzi oraz białka, a mniej węglowodanów, co oznacza, że charakteryzują się także niższym indeksem glikemicznym.

Makaron gryczany.

Ugotuj wszystkie trzy skarby natury osobno.
Połącz ze sobą.



Dodaj oliwę z oliwek.
Wszystkie trzy składniki mają lekko orzechową nutkę, wyrazny i ciekawy smak i są niesamowitym zródłem zdrowia!

Podałam w towarzystwie chrupiących dodatków, smacznego!



3 komentarze:

  1. Bardzo, ale to bardzo pomysłowe. No i w dodatku jest to lekkie danie. Nie może być lepiej. Jestem ciekawa tych smaków :) Wygląda zachęcająco :) No i świadomość, że wszystko jest zdrowe też działa na plus. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń

Bardzo dziękuję za każdy komentarz, każdą radę, sugestię... Zostaw po sobie ślad, będzie mi bardzo miło !