poniedziałek, 7 września 2015

Koktajl JARMUŻ




Kolejny kolejny kolejny...wie, ale u mnie się "gra w zielone" codziennie!

Składniki
-jarmuż
-natka pietruszki -niewiele
-mango
-ananas
-banan
-pomarańcza
-jabłko


Wszystkie podane składniki umyj , potnij na małe kawałki i wrzuć do blendera. Zmiksuj na gładko.
Pij na zdrowie!
Bo jarmuż jest bardzo zdrowy.
Przede wszystkim ma bardzo dużo chlorofilu, który ma działanie antyoksydacyjne , karotenu (tak, karoten to nie tylko pomarańczowe marchewki-karotki, ale też zielone liście). Zawiera też bardzo dużo witaminy C – jeden kubek surowego jarmużu (mówię o surowym, ponieważ witamina C źle znosi podgrzewanie) może zaspokoić nawet 70% dziennego zapotrzebowania. Jest to witamina C dobrej jakości w tym sensie, że jeśli jarmuż był zbierany niedaleko naszego miejsca zamieszkania i jest świeży, to jest jej w miarę dużo.Dobre zródło witamin z grupy B oraz witaminy E.W jarmużu znajdziemy też błonnik, magnez, trochę cynku, żelaza i wapnia. Ma w sobie również luteinę, która jest pewnie znana osobom kupującym suplementy na poprawę wzroku (zazwyczaj w stylu „luteina-borówka”).

Smacznego!


2 komentarze:

Bardzo dziękuję za każdy komentarz, każdą radę, sugestię... Zostaw po sobie ślad, będzie mi bardzo miło !