środa, 14 marca 2018

Dziki ryż z warzywami i mango


z kuchni do kuchni,katarzyna franiszyn luciano,dziki ryż,jak gotować dziki ryż,potrawy z dzikim ryżem,mango,właściwości mango,potrawy z patelni,warzywa z patelni,zdrowy obiad,obiad dla faceta,


Dziki ryż , inaczej nasiona trawy wodnej (znad brzegów Missisipi) to pyszny dodatek do naszych obiadów. Dzięki zawartości witamin z grupy B, ryż dziki jest doskonałym produktem uzupełniającym możliwe niedobory w diecie.

 Witamina B1, B3, B6 są niezbędne dla wielu procesów metabolicznych, funkcjonowania układu nerwowego, mięśni i serca.Ryż dziki zawiera ważne składniki mineralne m.in. cynk i miedź. Cynk jest niezbędny do pracy enzymów, układu odpornościowego, a także do prawidłowej syntezy białek. Dodatkowo wpływa korzystnie na szybsze gojenie się ran oraz prawidłowe odczuwanie smaków i zapachu. Miedź z kolei pełni ważną rolę w funkcjonowaniu układu nerwowego, jest składnikiem wielu enzymów, uczestniczy w syntezie barwnika skóry i włosów. W ryżu dzikim jest również zawarty magnez, który bierze udział w tworzeniu białka, przewodnictwie nerwowym oraz ma znaczenie w regulowaniu ciśnienia krwi. (wiedzę zaczerpnęłam z tego miejsca)

z kuchni do kuchni,katarzyna franiszyn luciano,dziki ryż,jak gotować dziki ryż,potrawy z dzikim ryżem,mango,właściwości mango,potrawy z patelni,warzywa z patelni,zdrowy obiad,obiad dla faceta,

z kuchni do kuchni,katarzyna franiszyn luciano,dziki ryż,jak gotować dziki ryż,potrawy z dzikim ryżem,mango,właściwości mango,potrawy z patelni,warzywa z patelni,zdrowy obiad,obiad dla faceta,

Ma też ciekawy smak. Pasuje do mięs i ryb, można z niego wyczarować sałatkę. Zjeść na ciepło i na zimno. Sam lub z dodatkami.
U mnie dzisiaj na obiad dziki ryż z warzywami i mango. Spora dawka energii.


Składniki
  • opakowanie warzyw na patelnię (jakie lubicie)
  • olej kokosowy nierafinowany do smażenia
  • mix kolorowych sałat
  • mango
  • sól, u mnie himalaska różowa
  • pieprz ziołowy
  • pół łyżeczki cynamonu
  • szczypta kurkumy + pół łyżeczki curry
  • czerwona cebula
  • 2 cm świeżego kłącza imbiru startego na tarce o małych oczkach

Ugotuj ryż zgodnie z zaleceniem producenta na opakowaniu.
Cebulę pokrój w piórka i podsmaż z kurkumą, imbirem,cynamonem i curry na oleju kokosowym. Tak mniej więcej 3 minuty.
Dodaj mieszanke warzyw na patelnię. Podsmaż około 7 minut. Wsyp ryż, wymieszaj.
Dodaj pokrojone mango. I Twoją ulubiona kolorową sałatę. Obiad gotowy!
Smacznego!

z kuchni do kuchni,katarzyna franiszyn luciano,dziki ryż,jak gotować dziki ryż,potrawy z dzikim ryżem,mango,właściwości mango,potrawy z patelni,warzywa z patelni,zdrowy obiad,obiad dla faceta,

z kuchni do kuchni,katarzyna franiszyn luciano,dziki ryż,jak gotować dziki ryż,potrawy z dzikim ryżem,mango,właściwości mango,potrawy z patelni,warzywa z patelni,zdrowy obiad,obiad dla faceta,




1 komentarz:

Bardzo dziękuję za każdy komentarz, każdą radę, sugestię... Zostaw po sobie ślad, będzie mi bardzo miło !