wtorek, 21 kwietnia 2015

Kasza bulgur po meksykańsku



To przepis na danie bardzo szybkie właściwie „samoduszące się” i aromatyczne.
Danie zdrowe i dietetyczne. Danie ,z którego wyciśniesz max korzyści!
Kasza bulgur pochodzi z Bliskiego Wschodu.
Jest o wiele bardziej pożywna niż ryż i kuskus. Ma też więcej błonnika, witamin (głównie z grupy B) i minerałów (takich jak żelazo, fosfor, potas i mangan). Jest znakomita dla chorych na cukrzycę i osób na diecie, bo zawiera bardzo mało cukru i ma niski indeks glikemiczny. Jeśli w daniu połączymy kaszę bulgur i np. nasiona strączkowe (zawierające mnóstwo białka), dostarczymy organizmowi wszystkich niezbędnych substancji w jednym daniu.Co ważne, ta niezwykła kasza jest też bardzo smaczna. Dodatkowo bardzo łatwo ją przygotować. Parzenie pszenicy w procesie jej produkcji wystarcza, by potem w kuchni zalać ją tylko wrzątkiem lub gorącym bulionem, przykryć na 15-20 minut i już będzie gotowa.

Składniki
-kasza bulgur, na 4 osoby spokojnie wystarczy 250 gram
-mieszanka meksykańska- paczka mrożonek
-por
-cebula dymka
-ulubione zioła
-oliwa z oliwek, pieprz, sól

Na dno szerokiego naczynia z grubym dnem wysypałam kaszę bulgur.



 Zalałam ją wodą i posypałam ziołami.
Posoliłam, dosmaczyłam pieprzem, dodałam oliwy z oliwek.
Na to wszystko wsypałam moje mrożonki oraz zieleninę...






Przykryłam i...na maleńkim ogniu zaczęłam dusić.
Kiedy czerwona fasolka będzie miękka- danie jest gotowe!
Łatwe w wykonaniu, kolorowe, dające masę energii, poprawiające kondycję naszego organizmu...i po prostu pyszne!
Smacznego!





6 komentarzy:

  1. Takie dania goszczą u mnie dość często :-)

    OdpowiedzUsuń
  2. Pszne danie,az się głodna zrobiłam

    OdpowiedzUsuń
  3. Ostatnio zaprzyjaźniłam się z kaszą bulgur, więc spodobało mi się Twoje danie.

    OdpowiedzUsuń
  4. super! szybko i smacznie :)

    OdpowiedzUsuń

Bardzo dziękuję za każdy komentarz, każdą radę, sugestię... Zostaw po sobie ślad, będzie mi bardzo miło !