Odtruwająca zupa z fasoli mung z olejem lnianym


fasola mung,złota fasolka,sklep skworcu,olej lniany,szybkie danie,zdrowe danie,zupa,

Te małe zielone,niepozorne nasionka zwane są również złotą fasolką. To maleństwo potrafi odtruć i odnowić organizm człowieka. Jest źródłem łatwo przyswajalnego białka, oczyszcza organizm i niweluje skutki stresu, wspomaga serce i działa antyrakowo. Wspaniale smakuje. Może zastąpić np.zielony groszek w sałatce i porcję mięsa.


Fasola mung jest tzw. Superfoods. Jest bogatym źródłem błonnika (100 g gotowanej bez soli fasolki zaspokaja 61 proc. dziennego zapotrzebowania), łatwo przyswajalnego białka (28 proc.), witaminy B9 (80 proc.), manganu (30 proc.) i magnezu (24 proc.). Zawiera też szereg witamin (B1, B2, B5, B6, czyli kwasu foliowego, K, E, C i A) i składników mineralnych (fosfor, żelazo, miedź, potas, cynk, selen i wapń). Zawiera vitexin i isovitexin, dwa składniki o działaniu antyoksydacyjnym i przeciwzapalnym.
Wyobraźcie sobie, że w Azji skąd pochodzi, robią z niej nawet lody i lizaki!
Ma wszechstronne zastosowanie, w zupach, pastach, kotletach, pulpecikach.
U mnie dziś prosta zupa z fasoli mung.
Moje dzieci ją uwielbiają za smak i prostotę.
Nie ukrywam, że robię ją właśnie wtedy, kiedy jesteśmy przeładowani stresem, słabi i potrzebujemy oczyścić nasz organizm.

fasola mung,złota fasolka,sklep skworcu,olej lniany,szybkie danie,zdrowe danie,zupa,

fasola mung,złota fasolka,sklep skworcu,olej lniany,szybkie danie,zdrowe danie,zupa,

Składniki


Fasolę wypłucz i zalej zimną filtrowaną czystą wodą. Odstaw najlepiej na noc.
Na drugi dzień odlej wodę i wypłucz fasolę raz jeszcze, a nawet dwa razy. Zalej czystą zimna wodą, przykrywając poziom nasion. Posól, dodaj ząbek czosnku pokrojony w cienkie plasterki.
Przykryj pokrywką i gotuj aż do miękkości fasoli.
I tyle.
Możesz ją lekko rozgotować, nie szkodzi.
Przed podaniem, każdemu sypnij na talerz natkę pietruszki oraz dodaj po 2 łyżeczki oleju lnianego tłoczonego na zimno.
Olej lniany to naturalne bogactwo kwasów Omega 3.Olej można spożywać samodzielnie jak i dodawać do potraw. Jego wyjątkowy smak i aromat podkreślą charakter wielu dań.
Jeśli chcesz aby olej lniany zachował swoje cenne właściwości, używaj go tylko na surowo, bezpośrednio przed podaniem. Nie podsmażaj, nie smaż, nie wlewaj do gotującej się wody, nie używaj do duszenia potraw.

Na zdrowie!

fasola mung,złota fasolka,sklep skworcu,olej lniany,szybkie danie,zdrowe danie,zupa,

Możesz zrobić również inną rzecz. Namoczyć fasolę przez noc, włożyć ją na patelnię.

fasola mung,złota fasolka,sklep skworcu,olej lniany,szybkie danie,zdrowe danie,zupa,

Zalać świeżą ,filtrowaną wodą, niedużo, dodać ząbek czosnku.
Przykryć i gotować.

fasola mung,złota fasolka,sklep skworcu,olej lniany,szybkie danie,zdrowe danie,zupa,

fasola mung,złota fasolka,sklep skworcu,olej lniany,szybkie danie,zdrowe danie,zupa,

Kiedy będzie miękka wbić w nią jaja i zamknąć pokrywę, dusić do ścięcia się jajek.
Podawać z natką pietruszki i olejem lnianym.

fasola mung,złota fasolka,sklep skworcu,olej lniany,szybkie danie,zdrowe danie,zupa,


 To takie proste!







Komentarze

  1. Nie wiem czy zupa jest odtruwająca, ale na pewno bardzo pożywna! Uwielbiam fasolę mung. Jest bogatym źródłem błonnika (100 g gotowanej bez soli fasolki zaspokaja 61 proc. dziennego zapotrzebowania), łatwo przyswajalnego białka (28 proc.), witaminy B9 (80 proc.), manganu (30 proc.) i magnezu (24 proc.). Zawiera też szereg witamin (B1, B2, B5, B6, czyli kwasu foliowego, K, E, C i A) i składników mineralnych (fosfor, żelazo, miedź, potas, cynk, selen i wapń). Zawiera vitexin i isovitexin, dwa składniki o działaniu antyoksydacyjnym i przeciwzapalnym.

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Pytaj o wszystko, komentuj , podziel się swoją radą . Cieszę się, że ze mną jesteś, rozgość się na dłużej!

Formularz kontaktowy

Nazwa

E-mail *

Wiadomość *

Di me:

Benvenuto nel mio Piccolo Regno! Non sei venuto qui per caso, vedrai! Mi chiamo Kasia e sarò felice di mostrarti la mia cucina, direi che anche le due cucine: polacca e italiana. Ti farò toccare, annusare, assaggiare, pesare e mescolare con me. Ti porterò in due mondi semplici: la cucina italiana - che ho avuto la fortuna di assaggiare per oltre sedici anni, e ti mostrerò quanto quest'avventura possa essere amorevole, semplice, gustosa, non complicata, ma anche imprevedibile e piena di sapori! Passeremo anche alla cucina polacca, dove le prelibatezze sono equilibrate, pensate e ripensate, tradizionali con un pizzico del mio punto di vista, idee e sperimentazioni con il gusto. Ci sposteremo da una cucina all'altra. Quindi indossiamo i grembiuli, cuciniamo qualcosa insieme. Chiedi di tutto, commenta, condividi i tuoi consigli. Sono contenta che tu sia con me, accomodati e buon appetito!