niedziela, 29 maja 2016

Mintaj w panierce z płatków owsianych


WOLL szafir,e gustus,patelnia ,mintaj smażony,płatki owsiane,olej kokosowy,rzodkiewka,liście rzodkiewki

Dziś u mnie na kolację zdrowa wersja smażonej ryby.
Lubię od czasu do czasu , razem z dziećmi zjeść taką właśnie rybę.
Smażona nie musi zaraz oznaczać kapiącego tłuszczu, kłębiącego się w kuchni gryzącego dymu i zapachu kutrów rybackich.

Można ja przyrządzić w bardzo zdrowy sposób , nie rezygnując z procesu smażenia.
Rybka jest chrupiąca z wierzchu i wspaniale uduszona w środku.
W sam raz dla dzieci, w sam raz na zdrowie.
WOLL szafir,e gustus,patelnia ,mintaj smażony,płatki owsiane,olej kokosowy,rzodkiewka,liście rzodkiewki

WOLL szafir,e gustus,patelnia ,mintaj smażony,płatki owsiane,olej kokosowy,rzodkiewka,liście rzodkiewki

Składniki
  • mrożone płaty mintaja
  • płatki owsiane
  • jajo
  • pieprz i sól do smaku
  • olej kokosowy Skworcu do smażenia
  • rzodkiewka z pióropuszem

Najpierw rozmrażamy rybę, myjemy pod bieżącą wodą, osuszamy ręcznikiem papierowym.
Jajo roztrzepujemy z solą i pieprzem,a na drugim talerzu dajemy płatki owsiane.
Panierujemy najpierw w jaju potem w płatkach.
Patelnię - u mnie patelnia wysoka o średnicy 28 cmz linii WOLL Szafir- rozgrzałam i wypędzlowałam olejem kokosowym.
Gdy porządnie się rozgrzała smażyłam rybę z obydwu stron na złoty kolor.

WOLL szafir,e gustus,patelnia ,mintaj smażony,płatki owsiane,olej kokosowy,rzodkiewka,liście rzodkiewki

WOLL szafir,e gustus,patelnia ,mintaj smażony,płatki owsiane,olej kokosowy,rzodkiewka,liście rzodkiewki

Nie było to trudne, oleju nie zużyłam jak zwykle.
Olej na tej patelni nie dymi.
W domu unosi się zapach przyjemnego i czystego gotowania ,a nie smażalni ryb ze stacji PKP.
Testuję tę patelnię i moja włoska poszła w odstawkę, choć też jest niezła.
Jestem zaskoczona jak niewielka ilość oleju kokosowego wystarczy i jak przyjemne może być smażenie.
Smażę pod przykryciem na małym ogniu, tak aby mięso po prostu się ugotowało.
Ryba nie jest nasiąknięta tłuszczem, nie trzeba jej odsączać na papierowym ręczniku.
Przyjemnie chrupie i właściwie można ją zjeść od tak ,jako przekąska, bez chleba.

Podałam z rzodkiewką i cytryną, pomidorem koktajlowym.
Jest to danie nad wyraz szybkie i smaczne.
Zimna rybkę włożyłam głodomorkowi w bułkę i zrobiłam jej fish burgera ,po mojemu.
Smacznego !
Na zdrowie.

WOLL szafir,e gustus,patelnia ,mintaj smażony,płatki owsiane,olej kokosowy,rzodkiewka,liście rzodkiewki





3 komentarze:

  1. Bardzo smakowicie się prezentuje :-)

    OdpowiedzUsuń
  2. Zdrowo i kolorowo :) Moja córa lubi chrupiącą rybkę ale nie wiem czy przekonałaby sie do panierki z płatków... muszę wypróbować ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja tam mintaja lubię - całkiem ok rybka. A panierka bardzo pomysłowa. Alternatywa dla klasycznej wersji panierowania ryb. Pozdrowionka serdeczne :)

    OdpowiedzUsuń

Bardzo dziękuję za każdy komentarz, każdą radę, sugestię... Zostaw po sobie ślad, będzie mi bardzo miło !